Inte kom dom......

........efter åtta inte. Telefonen ringde då jag som bäst stod i duschen, efter att jag (för säkerhets skull) gått upp lite tidigare än tänkt.
Tur var ju detta och strax efter halv åtta klev både snickare och elektriker in. Jag hann iallafall väcka maken en stund innan också.......
Frukost redan vid åtta alltså och ackompanjerad av en massa byggoväsen satt jag i fåtöljen och stickade vidare på det nya experimentet.
Blev dock "avbruten" med jämna mellanrum, då elektrikern hade en del frågor att ta ställning till. Detta innan möblemanget är på plats och man kan se hur de förhåller sig till varandra.
Lyckades dock ta bra preliminärbeslut, som går att justera lite mot slutet av renoveringen (tror vi iallafall).
Från det ena till det andra.......var ute och körde lite igår, för att försöka få se norrsken, men inte då.
Den ena efter den andra i närområdet lade upp bilder, till och med härifrån byn.
Men hur jag än var ute i trädgården också, såg jag absolut ingenting sånt. 
Alla andra kan tydligen se fenomenet, men inte undertecknad alltså.
Var en promenad i solen till återvinningen och Inga skötte sig med att servera middag vid ett.
Idag bjöds vi på kebab med pommes och sallad.
Maken ska ikväll åka på uppdrag till Tidaholm. Han skulle prata om och göra reklam i lokal-TV för Bluesfestivalen i maj (om jag fattade rätt).
Kollade faktiskt lite på skid-VM just nu och fler medaljer blev det för de svenska tjejerna, men inga till Norge.......
Fåglarna har fått påfyllning av mat och hos grannen hantverkas det också såg jag. Verkar vara renovering av altanen där.
Både trött och stel....... kan vara risk för en tupplur i fåtöljen, under eftermiddagen.
 
Fick ett grattis-foto från "igår"......(bara 41 år sen) språkresa i England.......
 
........och en nederländsk födelsedagshälsning.
 
Flygplan passerade......
 
.....medan jag fyllde på i matburen.
 
Ingas middagsmeny........
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0