Kall men solig.........

....... lördag vaknade vi till idag.
Om det var den soliga morgonen, ellr något annat ......är svårt att veta, men Inga var helt klart på humör för att göra en ordentlig frukost.
När den var uppäten, bestämde jag (åt mig själv), att ta en promenad i vackert, men kallt väder och få lite solstrålar på mig.
Iallafall på vägen till.....och ifrån loppisen, den var nämligen målet, som lockade mig att ta promenad- beslutet.
Väl inne på loppisen hittade jag både en gammal jobbarkompis att prata lite med och några fynd, att ta med hem på min väg tillbaka.
I frysen fann Inga en köttfärslimpa och sås, det fick bli middag tillsammans med potatis och broccoli.
Nu är det match: Wolves-Liverpool, så fåtöljen kommer att nyttjas rätt flitigt. Ikväll blir det att kolla in Mello, som alla andra............undantaget maken. Han struntar fullkomligt i detta evenemang.
Men spela roll, han kanske tar en kvällspromenad istället.
Det går inget vidare för Liverpool...........idag heller. 
Dessutom bet jag precis av en tand och givetvis händer sånt på helgen...........
 
Inga vaknade visst på rätt sida idag.......
 
Undrar vad/vem som har spatserat över vår gårdsplan....... 
 
Min middagsportion.......
 
En tom kasse......måste ha varit vääääääldigt längesen maken ställde ut sina singlar i förrådet. Men nu är kassen tom och singlarna sorterade........... kanske.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0