Lottovinst........

.....igen, vad ska jag göra med alla nitton kronor det blev den här gången??
Efter midnatt gjorde jag så klart årets redovisning som god man och "paketerade" den (i en liten väska jag köpte igår samtidigt med matt-fyndet) tillsammans med alla dokument de begärt in, till djup-granskningen.
Ska nu bara försäkra mig om att kontoret är bemannat, när jag personligen åker till Skövde för att lämna av alltihop.
Startade söndagen med att koka oss ägg, skära apelsinklyftor till maken, pressa juice till mig själv och så serverade Inga nybryggt kaffe med macka........till frukost.
Hade därefter en del skrymmande återvinningsavfall, som krävde biltransport och då passade det ypperligt att titta in till loppisen och fynda några "fynd".
Inga startade middagen direkt när jag kom åter. Idag fick vi stekt fläskfilé, pommes, blomkål, broccoli, bearnaise och gélé.
När hon ändå höll på fick det bli en gryta också, av den andra fläskfilé-halvan ........med lök, champinjoner och vitkål. Bra att ha klart imorron.
Jodå, hackspetten har också ätit frukost idag. Får nog komplettera lite därute i buren, börjar tryta med mat.........
Och det nya stickprojektet är på banan, snart stickat två decimeter...........men bild dröjer...... länge än.
Stack emellan med att städa vidare/organisera i tvättavdelningen och torktumlaren i arbete, höll mig sällskap.
Nu blir det Doc Martin för min del, maken tar en promenad.
 
Den var god......med varm mjölk igår kväll.
 
Liten väska klar att köras till Skövde........
 
Delikat middag.......
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0