Match går före Mello.......

.....idag eftersom Liverpool spelar sen match i Newcastle, med start halv sju.
Därefter får jag slå över och se resten av Mellon. Räknar väl inte med att det kommer presenteras några musikaliska mästerverk, men om så skulle vara fallet kan man ju se SVT play numera.....hahahaaa.
Lite blev vi allt påverkade av stormen, för vattentunnan vid knuten hade blåst ner. Men annars har solen kommit på visit och jag hade en del skrymmande återvinningsavfall.......igen (måste vara rätt bra på att röja....) att transportera till återvinningen.
Väl där är det ju som bekant inte mer än ett stenkast till loppisen, så.........
Efter besöket hade jag famnen full av fynd, vilken överraskning va. Däribland en "limpa" hembakt kavring att prova till kvällen.
Inga skyndade sig att starta middagen, såsnart jag återkommit och nu har vi ätit biffar med tillbehör.
Ska ta en mini-promenad till postlådan för att hämta en Early Bird-försändelse och samtidigt se om reklamen landat.
På köksbordet håller jag också på att sortera mitt knappförråd, köpte nämligen en förvaringslåda till dessa idag. 
Blåser en del gör det allt och nu gäller det att hålla tummarna för "the red lads" ikväll, så de tar en vinst på bortaplan.
......och apropå vinst: Lotto -leverera, tack! 
Till kvällsmat har Inga lovat göra kavringsmackor med ägg, räkor och biff.......... 
 
Blev några chips med ädelostdip som fredagsmys.......
 
Då äter vi "mormors"-biffar till middag..........
 
Köpte en "fiskelåda" på loppisen och färgsorterade alla mina knappar i denna.
 
Då fick alla trådrullar plats i färgordning här.......

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0