Redan torsdag.........

...... veckorna bara flyger förbi. Det positiva med det är väl att det blir ljusare fort och bättre väderlek snabbare. Idag har jag dock inte härjat så farligt med röjandet, men lite kunde jag inte låta bli att göra.
Men ibland ska man kanske inte försöka göra två saker på en gång, för då kan brandlarmet gå.......
Tänkte rätt men det blev lite fel. Då jag efter att ha satt på stekpannan och lagt i smör, bara skulle sortera vykorten lite medan det blev varmt.
Som sagt  ......kände den brända lukten och tog snabbt av stekpannan, men det var försent. Det började tjuta och per omgående ringde larmföretaget. Bara att "krypa till korset" och erkänna sitt misstag, men skönt att få kvitto på att det fungerar bra med larmet.....ännu en gång.
Nej det var väl långtifrån första gången detta hände, men väldigt länge sen sist.
Nåväl, vi fick så småningom varsin hamburgare till middag, med tillbehör.
Vykorten är dessutom färdigsorterade, så också alla present- och julpapper. Fikat har vi gjort och nu kanske det blir mera sorterande i nån byrå............
Men klockan nio ska jag allt se på Marco och Irma........... samt dricka kvällskaffe.
 
Jodå, jag fick frukost idag också.
 
...........samt middag.
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0