Som sagt........

.......varannan dag är det skitväder och så var det alltså idag. Fint igår.....
Men positivt ändå, för det har åter blivit plusgrader och med lite tur är snön snart borta, igen.
Till middag idag bestämde Inga att det fick bli sprödbakad torskfilé med tillbehör.
Därefter åkte jag till Skövde med ett presentkort hos EKO som jag fått i julklapp. Visste inte hur mycket det fanns på kortet, men det vet jag nu......... har åttio kronor kvar att köpa för.
Willys fick efter det en påhälsning och två tunga kassar gick jag därifrån med. 
Ganska trött sitter jag nu i fåtöljen igen och har precis fikat.
......och "längtar" (not really) efter morrondagen, då jag ska göra ett besök hos tandläkaren. 
Två gånger får jag åka till Tibro under onsdagen, då vi ska gå på fikaföreläsning hos Millners med delar av symötet. De som kunde.......... 
Men ikväll ska jag titta in hos Mandelmanns........igen. Var ju där på ort och ställe i somras, men träffade dock inte "huvudpersonerna" i denna "dokusåpa". Men besökte samma dag även Karl-Fredrik på Österlen och dessa huvudpersoner, både såg och pratade jag med.
Men först sa Inga precis nu: Att middagen till imorron ska förberedas/göras klar. 
Är väl bara att inrätta sig i ledet, lyda order och starta kökstjänst omgående då...............
 
Middag innan shoppingresan........
 
.........och imorron efter tandläkarbesöket, får jag/vi "kålpuddingsås".

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0