Stjärtmes och stor hackspett........

......... siktade jag imorse, ätande i fågelmatsburen.
Stjärtmesen försvann innan jag hann föreviga den på bild, men hackspetten satt kvar ett bra tag.
Såpass att det kunde bli en film på hans mumsande.
Till min egen frukost (och delvis till maken) kokade jag ägg, pressade apelsiner och gjorde en "rullmacka" av tunnbröd till kaffet.
Därefter blev det snooze tillbaka i sängen, innan jag åter satte fart med en varm dusch. 
Till middag fanns det precis så mycket kvar av "kålpuddingsåsen" att det räckte till två, bara koka några potatisar (de som här blev kvar ska stekas, till spenatmenyn Inga har tänkt sig som fredagsmiddag).
Kände sen att jag behövde göra ett besök i Hjo och drog iväg dit omgående.
Var inne i två second hand-butiker, men handlade bara lite smått i den ena. I Tibro igår var extraprisäggen redan slut, så kollade COOP i Hjo och de hade..........idag.
Skulle sen ta en liten hallondricka ur "ett berg" med billiga flaskor och burkar. Gick sådär, två burkar small i golvet och sprutade cola på hela mig. Nej jag skämdes inte, för det var så klantigt upplagt att det var oundvikligt att detta skulle hända. Sa till en arbetande tjej där bredvid ....."att nu får ni städa" för det var ingen lysande exponering av billig dricka.
Tur att jag inte hade mina bästa kläder på mig.....sa jag också. Tjejen beklagade och ropade på den kamrat som nu fick göra om och göra rätt.
En tur inne på Hem&Hobby är ju obligatoriskt, därefter hade systers bil återkommit hem. Var där en stund och kollade efter ett eventuellt räntebesked, men kammade noll.
Pratade lite..... men nu får konto-utdragen från nätbanken duga (anser jag) till god man-redovisningen.
Ska skriva rent i helgen och sen åka in (till Skövdekontoret) med alla verifikationer. För var ju (slumpvis) vald till djupgranskning detta år, gubevars'............
Ute blåser det som attan och regnade under hemfärden, så blir slappa i fåtöljen med stickningen och TV resten av torsdagskvällen.
 
Hackspett-frukost.........
 
En sån här stjärtmes var också på besök..........(lånad bild från nätet)
 
Två frukostbrickor på g........
 
Middag.........
 
Sista hushållsrullen.....av Edets papper (går ej få tag på längre) att använda med andakt.
 
Två grisar från reahyllan hos Hem&Hobby fick komma med hem..........
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0