Tandläkaren..........

.......lagade väl tanden, men vet inte om jag blev helt nöjd. 
Han menade att då jag inte kunde ligga ner ordentligt var det den bästa lagningen han kunde åstadkomma. Nä han var inte otrevlig, men hade inte full förståelse för hur det kan vara om man har ont överallt och det begränsar vissa stillaliggande positioner. Själv är jag såååå innerligt trött på att behöva förklara mig, i alla möjliga och omöjliga situationer. 
Vi får se hur det känns framöver, annars kunde jag ta upp det vid nästa friskvårdsbesök i juni. Säger bara att funkar det inte, väntar jag absolut inte till juni......på att klaga.
Sen hade jag en kasse tomglas i bilen att panta och några matvaror att komplettera.
Hemma hade inte Inga dammsugit, så det var bara att ta dammsugaren på en promenad i huset.
Middagen var dock bara att värma i micron, så nu är jag mätt på "kålpuddingsås" med potatis och lingon till.
Ett stort brev är iordninggjort att skickas till storsta'n, inför Alla Hjärtans Dag i nästa vecka.
Om några timmar ska jag sen åka runt i byn och hämta "symötestanter" till en liten kvällsutflykt med fika. Dessutom har vi tillfälle att överlämna en förvarning om pensionärsfyllande-aktivitet framöver, för en av oss.
Hemma igen efter ett intressant föredrag (hos Millners) om Kvinnohuset Tranans verksamhet och god äppelkaka med vaniljsås till kaffet där. 
Träffade även på en våffelätande bonusdotter med make, på onsdagsfika innan hon skulle åka till jobbet. Har sen återlämnat alla tre tanterna till sina respektive hem och passerade en promenerande make dessutom. Nu kvällsmat med kaffe i fåtöljen.............
 
Klart för avfärd......imorron.
 
Föreläsning......intressant sådan.
 
En födelsedag är nära förestående........
 
......att skåla i (för henne), i väntan på vad vi andra ska besluta för aktivitet.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0