Turné.......

......med några inplanerade stopp, fick det bli idag.
Igår kväll sorterade jag bland annat skruv, spik och verktyg i hallbyrån.
Det var en god "godnattssaga", för somnade ganska snart efter jag landat i sängen (framåt halv två).
Vaknade idag runt nio och gjorde mig två mackor till kaffet, maken sov lite längre.......
Innan jag drog iväg mot Skövde, laddade jag en full maskin tvätt som jag nu kom ihåg behöver assistans.
Stannade till vid sonens arbetsplats och lämnade av en liten "Hjärtekasse", innan jag fortsatte till Ö&B för att hitta en bestickkorg. Det kunde jag ha skippat, för just den storleken var naturligtvis slut.
Fortsatte därefter till "gamla apoteket", för där är numera Överförmyndarens kontor inhyst.
Då jag var barn låg Apotek Lejonet där och man kunde sitta på deras stora lejon utanför.
Avlämnade kassen med redovisning och verifikationspärmar, så var det bara matinköp kvar att utföra.
Fick bli COOP vid Volvo och nu är jag hemma. Middagsgrytan smakade bra och då är det tvättmaskinen nästa. 
Maken har startat bryggaren och det finns semlor....................
Ikväll är det Liverpool-derby, bara att hålla tummarna för en vinst över lokalkonkurrenten Everton.
 
En liten kasse till sonen med fru.........
 
En god portion gryta..........
 
Utsikt från fåtöljen. Solen lyser på växthuset under tidig skymning........

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0