Varannandagsväder.......

......verkar det vara just nu. Igår tråkväder och snö, idag takdropp och sol.
Tog en "mini-promenad" till postlådan, inget spännande innehåll men det kändes inte ens kallt utan jacka.
Kompisen tittade förbi snabbt för att lämna av en grej, påväg till tandläkaren. Själv ringde jag ju dit imorse och får komma på onsdag förmiddag. Tur att man inte har ont.....än iallafall.
Inga kokade oss varsitt ägg till frukost, men sen blev det ingen större action första halvan av denna dag.
Maken stekte sig falukorv och potatis till middag, medan jag gjorde korvgryta på min del av korven till överblivet ris. Medan detta kokade klart på spisen fick fåglarna lite påfyllning i buren.
Tröjprojektet tuffar på och med både bak och framstycket klara, har jag nu startat första ärmen.
Kanske, kanske kan det bli ett fjortondagarsarbete.........sen får jag börja på nästa, som ligger på kö i knoppen (det är tänkt att bli en present) och garnet finns i en påse vid fåtöljen. 
Känns som att en promenad i solen pockar på. Tror inte knän och fötter är helt överens med mig om detta, men får väl köra över dem........och så fick det bli.
En nyinköpt fleecejacka är också fixad, har klippt av ärmarna så den blev lagom. Nu ska jag sticka klart första ärmen på tröjan och direkt börja på den andra.
Maken sorterar skivor, efter sin promenad och slår sönder lampskärmar................
 
Inga var på hyfsat humör idag också, tydligen.......
 
Min korvgryta puttrar.....
 
Då går vi en sväng.........
 
Hemma igen..........
 
Is....och snö på sjön.....igen.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0