Blev inte riktigt så........

......... som planerat. Maken stannade hemma för att kurera sina medicinska bekymmer. 
Inga fick alltså inte ledigt från matlagningen och jag kunde inte bara ta mig en färdigportion från frysen till middag.
Kallt som bara den var det imorse och massor med is på bilrutorna. Maken var ute och skrapade rent, så jag kunde åka in till rörläggarna och räta ut frågetecknen på offerten, samt hämta restnoterad medicin på Apoteket.
Slank in till bagar'n och köpte både nyttiga och onyttiga alster, där.
Blev därefter ett besök även hos delikatessdisken på ICA, inköpen där vi får äta under kvällen i väntan på semifinalen i handboll.
Till middag serverade Inga fläskköttsskivor i löksås, med pommes och sallad.
Posten fick jag "hämta två gånger idag". Då den inte fanns att hitta i lådan vid ett, fick jag nu i kvälls-mörkret runt sex, göra om promenaden och hittade då ett brev med redovisningskontroll-arbete.
Maken har varit ute på en kortare promenad............. lite längre dock, än till postlådan tur och retur.
 
Vad Inga bjöd på idag.........
 
Fika-tilltugget i eftermiddag. Minibiskvier: en med blåbärssmak och en melon.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0