Ny säng........

........ eller rättare sagt en "nygammal" har vi varit och tittat på idag.
Säljaren ska köra hem den under dagen, har vi kommit överens om. Den "gamla" bädden har fått en tillfällig plats i vår gäststuga, det är en fjäder som har gett sig men går måhända  att nyttja för den yngre generationen vid besök. Vi får se om det hittas en möblering som funkar i så fall därute.
Kan dessutom vittna om både det ena och det andra fyndet under sängen........
En spindel hade byggt sig ett gigantiskt nät bland annat, men både den och "huset" förpassades snabbt in i dammsugaren. Nu är det iallafall klart för ett trevligt mottagande, när transporten kommer.
Jag fick mig även ett mindre motionspass på köpet och återhämtar mig nu i fåtöljen.
.......och klockan har inte ens hunnit bli tolv på dagen, så en "tidig rivstart" blev det med detta hushålls mått mätt.
I handbollen igår städade Sverige av Ungern ganska behändigt, ny match imorron.......
Lite kallare väder idag, gjorde att bilens rutor behövde skrapas.......igen, men solen är på besök (en stund iallafall).
En tur till Tibro (efter lunchen) blev det för min del,  tre paket skulle hämtas......... framtida födelsedags-presenter, en ny dörrmatta och lite till.
Vaniljmunkar till kaffet, slank också med.
 
Städat och klart för "nya" sängen......
 
Den gamla ut på "undantaget", ifall den är användbar där.......... annars......
 
Så kom han med den "nya"......
 
Lunch.......
 
Vår nya dörrmatta är på plats..........
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0