Även pepparrotsköttet.......

........kan det bli rester av och dessa gick alldeles utmärkt att göra pyttipanna på, till lördagsmiddag.
Annars "tjuvstartade" jag lite i natt (strax efter tolvslaget....) med att sy en del klänningssömmar.
Gjorde sedan klart resterande, efter färdigäten pytt.
Nu får den vila en stund.........precis som jag (hahahaaa).
Innan dess hade jag dock hälsat på återvinningscentralen och den var välbesökt av parkerade bilar......
Slängde dock vad jag skulle, samt sällade mig till övriga parkerade fordons besöksmål: Loppisen.
Idag tog jag ingen vagn, för tänkte inte handla nå't....egentligen.
Men under min promenad mellan borden, hoppade än den ena, än den andra prylen, upp i famnen på mig. Hade ju då inte hjärta att lämna kvar dessa, så de fick alltså följa med mig hem.
Däribland fanns en ny sommarlöpare till vardagsrumsbordet.......
Tvättmaskinen behövde återigen nyttjas och idag fick jag "gulla" lite extra igen, för att den skulle släppa ifrån sig den rena tvätten (lyckades på andra försöket).
Kanske ska sätta på lite kaffe........ 
Tog en bit rabarberkaka från frysen med vaniljglass till kaffet, men fick inte sitta så länge. Har en sekatör som för ett fasligt väsen där i lådan och vill ut på uppdrag.
Så för att få tyst på den fick det bli att kapa av gräslöksblommorna. Sen planterade jag om tre krukväxter ......av bara farten.
Färdig för fåtöljen, stickning och lite vin kanske...........
 
Frukost i fåtöljen......
 
Trots katterna, växer det en del i grönsakslandet........
 
..... och det "fådda" körsbärsträdet trivs bra hittills.
 
Dessa blommor dör varken av väta eller törst......
 
Nya löparen på plats........
 
Blev middag även idag.......
 
....och eftermiddagskaffe.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0