Heldagsregn..........

......... startade imorse och har bara ökat i intensitet, under dagen.
"Heldagsregn" så heter också farbror Hans ena tavla som hänger ovanför teven. Den har jag tittat på ganska frekvent under dagen......från fåtöljen.
Dock har det blivit lite annat gjort också.......
Andra delen av biffarna är klara och finns nu i frysen tills nästa vecka. Tvättmaskinen fick återigen en chans att visa sin duglighet och svarade med att lydigt öppna sig......första tvättomgången iallafall.
Om en stund får vi se om maskin nummer två också öppnar upp utan extra anmodan.
Till middag fick maken äta bacongratängrester, medan jag gjorde mig lite köttfärssås till spagetti (när jag ändå höll på med köttfärs).
Sen bryggde maken kaffe och plockade fram banankaka ur frysen, därtill. Fikan intogs i glashuset........ i ösregnet. 
Nyss ringde tvättmaskinsfirman, att de nu har fått ett nytt lås och kommer imorron eftermiddag för att byta. Bara att hålla tummarna för att detta nu hjälper.
Dom kan vi också hålla för kvällens lottodragning om en timma...........
 
"Heldagsregn" av Hans Westman.........
 
Gott om svarta vinbär har vi och det börjar så smått bli dags att ta hand om dessa.......
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0