Lördag.......

....... och inte mycket händer, annat än en del tvätt och städ innan vi får besök imorron.
Ska ta tag i matlagningen imorron, för de kommer inte förrän tre.
Maken tog bilen (igen) och försvann vid tre idag. Han skulle till Kristinehamn för mera blues och trillar väl in framåt mitten av natten. 
Förutom städ och tvätt, har Inga även serverat "kålpuddingsås" till middag. 
Får väl ta igen mig framför teven med lite stickning nu då. Inte läge för någon långpromenad direkt. Vare sig inbjudande vädermässigt eller av någon överskottsenergi.........(har förresten inte nån större förmåga heller, för den delen).
Kan ju fortsätta att reta migcollagen-reklamen, eller bli spyfärdig av SBAB:s ...........i "pauserna". I annat fall går det ju även att ta en lagom promenad i huset, eller trädgården tills de sevärda? programmen fortsätter.
Har också lite tvätt att roa mig med..........om en stund, då den är klar i karusellen. 
Under tiden tog sekatören och jag en vända i trädgården och därefter fick iallafall jag en västerbottenpaj med diverse tillbehör som kvällsmat. Snart lotto.........
 
Då serverades det "kålpuddingsås" igen till middag.
 
Majsen växer....och växer....och växer.
 
Det blir inte många krusbär på busken i år.......detta är nästan alla.
 
Men gurkorna växer till.........
 
.....och tomaterna rodnar på i rask takt.
 
Min kvällsmat......nu bara lite kaffe också.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0