Mera mat och.......

.....medicin, var det dags att åka och fixa.
Började på apoteket och givetvis var det problem. Ett recept fanns inte giltigt och på ett annat fanns inte rätt smak........
Lite grinigt, fick väl stå ut med mint (istället för citron....) men att det inte fanns recept på cortison var "förbryllande".
En tur in hos ICA idag och kom därifrån med två stora kassar fulla, plus toarullar bredvid.
Hemma igen hörde jag maken med röjsågen i slänten, så ingen hjälp att bära in.........
Han hade inte gjort så mycket förrän bensinen var slut och så började det regna, därför var det finito på släntjobbet för dagen.
Inga värmde kock Dafgårds kåldolmar och kokade potatis. Middagen klar och jag satte mig för att kolla begäran om receptförnyelsen gjord i april. 
Jajamän........där hade de missat....IGEN! Inte första gången de missar att få med allt (en av två klarade de bara den gången).  Blir så irriterad och skickade ett syrligt nytt meddelande om att det inte är särskilt kul att springa på Apoteket för att receptförnyelse via nätet funkar "skit"dåligt.
Nu får vi se........... jodå, surtant vaknade allt till där.
Undrar vad Inga serverar till kaffet om en stund.........mitt i ösregnet.
Tranbärsbröd med kryddost och egenodlad gurka......blev det.
Efteråt var det uppehåll, då passade snigelsekatören och jag på att ta en mindre promenad runt ägorna. Vissa fynd hittades........ och "oskadliggjordes".
 
Solen lyste in på kuddarna i soffan igår kväll.........
 
......innan den kröp till kojs.
 
Kock Dafgård får godkänt............
 
Nyttigt kaffebröd i dag........
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0