Shopping i Skövde.......

........i en väldigt begränsad omfattning visserligen, men ändå.
Kom iväg strax före elva och hade ett stopp i Tibro på vägen. Sonen ville ha en flytväst köpt, hos Olssons Fiske. Det fanns den han ville ha i rätt färg, dessutom.
Nästa anhalt Eko med det sen jul kvarvarande presentkortet, att göra slut på nu äntligen.
Jag hann att gå den långa sightseeingen genom hela varuhuset och plocka ihop lite småsaker, samt några påsar chips. En krona fick jag lägga till......... 
Fortfarande hade inte sonen dykt upp, men kom ganska strax därpå.
Han fick sin flytväst. samt en från skjulet härhemma. Vi pratade en stund och sen skulle han in dit jag redan var klar, för att köpa godis (enligt order).
Själv fortsatte jag till Lidl och där (förutom lite matvaror) hittade min "kulturvän" mig, så det blev lite prat en stund.
På hemvägen åkte jag via Millners och inhandlade dagens middagsportioner. Fick bli plommonspäckad fläskkarré med stekpotatis och svampsås.
När vi ätit detta drog maken till Hjo, för att lyssna på blues.....igen.
Jag satte mig i fåtöljen och här har jag (med några korta avbrott) suttit ett antal timmar......redan.
Igår kväll var jag hos en kompis på kvällste .........med prat. 
 
Kokade lite svartvinbärskräm till kvällsmat igår........
 
En nyinköpt flytväst.....och nere på golvet ligger en gammal, i samma färg.
 
Middag......finns hälften kvar.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0