Bilen "bokad".........

.......av maken, för det var skivmässa i Hova under dagen.
Jo jag hade visst kunnat följa med, men vet att jag hade ledsnat efter en kvart och blivit uttråkad.
Bättre att han åkte själv och tog den tid han ansåg sig behöva.
Under tiden satte jag upp en ny fasadflagga, dammsög huset och dammade överst på vardagsrumshyllan. (Det var inte gjort igår.......)
Och tog en skön dusch, men var strax lika svettig igen i värmen.
Runt halv två ringde så maken och förvarnade Inga, så hon kunde fixa till nå't att servera till middag under den tid det tog att köra hem.
Det fick bli en del "ihopaplock"  till en pyttipanna på diverse rester. Jag hann att äta min del innan han dök upp, med en kasse skiv-fynd och fick sin portion.
Passade på att samla ihop en del återvinningsmaterial och tog med bilen på en tur dit, samt tittade in hos loppisen. Hittade några mindre krukor, samt en fredskalla, en påse bullar fick också följa med hem.
Vi fikade på verandan och kunde konstatera att det har mulnat på. Vi får nu hoppas att (som förutspåtts) det kommer regn inatt. 
......och vem vet, innan dess kanske det bli vinst även på Lotto. 
 
Vaniljsåsen blir ännu godare i min fina kanna...........
 
Fredagen går mot sitt slut.....
 
Äntligen en ny fasadflagga på plats.......det var svettigt jobb i full sol.
 
Pyttipanna till middag.....
 
Citrongul kruka och en fredskalla från loppisen, har funnit ett hörn i badrummet.
 
En av två, i stort sett mogna slanggurkor (modell mindre).
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0