Dan efter dan........

.......närmare bestämt midsommardagen, startade med en väl tilltagen sovmorron.
Inte för att vi var ute och festade, men klockan blev rätt mycket ändå innan sänggåendet.
Maken hade lite extra svårt att somna, sa han som förklaring på sin sena uppgång.
Med andra ord var frukosten också sen, så Inga behövde inte ta tag i middagen förrän lite senare.
Hon hade som redan berättats bestämt att det skulle bli Jansson, köttbullar och sillrester.
Detta serverades runt halv tre......
Gott om tårta finns det också kvar och nu har kaffet runnit ner i bryggaren, så vi får väl ta oss an även dessa rester. Maken gjorde i detta avseende en gedigen insats, medan jag nöjde mig med en mera modest storlek på min bit. Resultatet av vår fikapaus blev dock att jag nu kan se slutet på tårtan.........redan idag. Får bli en kvällsbit lite senare, så har vi fixat det.
Men fortfarande finns matrester, vilket inte är nån nackdel, för då kan Inga få helt ledigt imorron.
Repris på Jansson och köttbullar..... med tillägg: dillstekt nypotatis, står nu på söndagsmenyn.
Visst är väl pensionärslivet spännande......?
 
Då har vi alltså skålat av ännu en midsommar..........
 
.....och jag har ätit min "årliga" jordgubbs- och prinskorv-meny.
 
Midsommardagsfrukost......
 
....följt av midsommarmeny dag två.
 
Tårtfika dag två......
 
Full fart på "björnbärssnåret" där vid solväggen.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0