Hemlig utflykt........

........ för en av "symötestanterna", stod igår på agendan.
En bit före nio hämtade jag upp jubilaren, som nått den aktningsvärda åldern för pensionering och sådant brukar vi fira med en utflykt.
Resan gick till för henne okänd ort, men jag och bilen visste vägen. 
Första stoppet var Ingas Café (ja det hette så, men en annan Inga....hahaa). Där höll jag på att ramla framstupa på deras toalett. Livsfarlig tröskel i mörker, innanför en skjutdörr.
Men föranledde bara sträckning i armen och ett blåmärke på knät (kanske inte så bara ändå för denna tant).
En stor second hand fick vårt intresse en bra stund och jag kom därifrån med en lagom stor pajform, samt Olaf snögubbe i svart smide.
Nästa anhalt (efter en rundtur i Lidköpings stad med anledning av en avstängd bro) blev Rörstrands porslinsmuseum. Fanns många igenkänningsfaktorer, däribland Domus servis, som vi hade i mitt barndomshem. En tur in i outletbutiken bredvid, men billigt......nääää.
Ny runda i sta'n med destination "Skogshyddan" för lunch-intag. 
I hantverksstugan kunde man köpa lotter och jag fick en vinst. Valde fina servietter istället för nån pryl. En kompis vann två "val", där blev det shoppingkasse i tyg och smörknivar. 
De andra var sugna på glass, men jag hoppade över och så satt vi i trädgårdsstolar med utsikt över Vänern en stund.
Nästa stopp Kinne Vedums handelsträdgård och därefter tvärs över landsvägen till den hyrda bostaden för natten. Ett stort boningshus, fint renoverat med sjuttiotals-tema och lösgående hönor med tupp i trädgården, samt kycklingar i bur.
Beställd mat hämtades i närheten och ute på verandan avnjöts "Kalasbricka" med god dricka.
De andra sov över, men jag var så mörbultad att jag återvände hem i kvällningen.......till min egen säng.
Utanför Igelstorp siktades ett gäng älgar på en åker, i den begynnande skymningen.
Har nu nästan sovit nio timmar och frukost är intagen...... härhemma.
 
Väggdekorationer på Ingas café........
 
Museum-besök.......
 
Pampig entré.......
 
Ett axplock på väggen av olika tallrikar genom åren.....
 
Skålen med citronerna tilltalade mig speciellt......
 
Påväg mot outlet-butiken.....
 
Mitt lunchval......
 
På "badstranden" en stund.......
 
Mitt val av lotterivinst......
 
En av sittgrupperna i boningshuset......
 
Lösgående hönsfåglar......
 
....och de små i bur, som skydd för räven.
 
Dukat för kvällsmåltid......
 
Hemma igen, där Olaf genast hittade spikarna på väggen och ödlan fick en kompis.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0