Lite mer regn.......

........får vi just nu.
Det startade då vi skulle ta våra tallrikar och gå ut för att äta middag. Vilket medförde att glashuset fick nyttjas om vi inte ville bli blöta.
På menyn stod alltså dillkött, som är en favorit (kanske mestadels hos mig) och alltid smakar bra.
En korg med ren (bortglömd) tvätt, hittade slutligen in i skåpen och en överfull tvättmaskin jobbar just nu med nästa korg ren tvätt, att ta hand om.
Sitter i min fåtölj och väntar på att maskinens innehåll ska bli hängfärdigt...... och lyssnar på hur regnet skvalar därute. Ju mer desto bättre, tänker jag.
Två bananer behövde tas ett beslut om.........baka eller göda soppåsen?
Fick bli det första alternativet, men kakan hinner inte bli klar till dagens eftermiddagskaffe. Hittade köpt citronkaka i frysen......så tog den också slut.
Upplever att man bara lägger in en massa i frysen, men sällan plockar ur och en hel del blir bara kvar där....i åratal. Fick igår slänga en två år gammal fläskstek, för jag vet att den inte blir god efter sålänge
därinne. Bättre disciplin alltså på frysförvaringens rotation. 
Tvättmaskinen dj....las, låset vill inte släppa när den är klar så luckan går ej att öppna. Har väl gjort så en tid, men har hittills lyckats lura mig in, men idag verkar det stört omöjligt.
Bruksanvisningen var inte heller till nån hjälp.
Efter fem! försök med extra mix, funkade det plötsligt automatiskt igen............teknik, grrrrrrrrr...
 
Nu är snart tisdagen slut........
 
Lade upp dessa på Tradera.......brukar bli dyra har jag sett (hahaaaa)
 
Hembakt bröd och egna grönsaker..........va' redi' jag är, hahaaaa.
 
Dillkött är serverat........
 
Det regnar rätt kraftigt.........
 
Mamma äter och ungen skriker......trots att det finns mer på marken.
 
Banankaka färdigbakad.......
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0