"Övning" med överraskning.......

......kanske man kan benämna dagens lunch.
En test på hur midsommarlunchen blir om en vecka........
Innan den serverades, hade jag dock varit i Mölltorp och köpt färskpotatis (de sista de hade...), samt lite annat och till sist sa jag....... två Triss också.
Maken hade slutfört slänt-trimningen och satt i sin fåtölj, diggande en av sina skivor.
Hämtade egen dill i växthuset och kokade så potatisen. Till denna serverade Inga idag Brantevikssill, vilket jag tyckte var en trevlig smaköverraskning.
Dock var inte överraskningarna slut där........
Plockade fram de två lotterna och började skrapa den första. Tre x 90:- och sen var det bonusrutan kvar. Där stod x10, så man kan ju säga att plötsligt händer det......
Resan för att köpa de sista (som det visade sig) färskpotatisarna i butiken, lönade sig alltså.
Inspirerad av vinsten, vispade Inga ihop en rabarberkaka som nu bakar i ugnen. Vaniljsåsen står på kylning till denna, när den är klar.
.....och på mailen kom det ytterligare ett "artighetsbrev" från Kina angående sandalerna. De förstår hur svårt jag har att välja ett av deras erbjudande...... tänker inte ens svara den här gången.
Nu ringde rabarberkakan från ugnen....på service. 
Slutligen kan också rapporteras, att vi inte längre är ägare till någon husbil. Den är ordentligt såld och pengarna var insatta på bankkontot idag. 
 
Pionerna vid trappan är fina......men under en väldigt begränsad tid, sen bara skräpar de.....
 
Lagom frukost idag......
 
Mina gula rosor i kruka på verandan.......
 
Vissa övade mer än andra inför midsommar.......
 
Bildbevis på överrasknigen........
 
Rabarberkaka ......klar för konsumtion, ska bara svalna en aning först.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0