Plötsligt hände det.......

......... att jag tog fram ett av mina "lagrade" klänningstyger och klippte till en klänning.
Nu ska den bara sys ihop också.........
Till middag var Inga sååååå snäll och serverade mig pepparrotskött, smakade väldigt bra.
Det bästa är att det finns lagom mycket kvar för en repris imorron.
Passade även på att idag klippa ner en del grenar på plommonträdet, då det har växt alldeles väldigt.
Där är mer att kapa, men nådde inte upp.......
Finns mycket kart på iår........ vi får hoppas att det blir fullvuxna plommon av dessa.
Hittade en halv deciliter smultron i trädgården (och tre jordgubbar i krukan), de blev en "spontan"kräm som jag åt nyss, istället för eftermiddagskaffe.
Nu lite Mandelmann, stickning och därefter Nyheter, men sen ska jag koka vatten och "vattna" ogräset mellan plattorna på framsidan.
Sen blir det "Drömlandet" på ettan och kvällskaffe med macka.
 
Solen blev trött även igår.......
 
En av mina två krukor på verandan.....
 
Nu har krassen börjat blomma i baljan.....
 
Dagens frukost......och så lite kaffe.
 
Tillklippning.......
 
Pepparrotskött serverat.....
 
Smultron.......
 
......blev kräm, som var god.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0