Tål att trampas på........

....... gör dörrmattan med Liverpool Football club's logga. 
Vi kan ju hoppas att mattan (födelsedagspresent) blir lika långlivad som klubben. Den fyllde 131 år i helgen.......
Till denna dörrmatta fanns även en plyschpläd för fåtöljen, att nyttja nästa säsong. Dessutom en termomugg till kaffet, alla med rätt logga.....enligt mitt sätt att se på det.
När jag väl hittat en sovställning (vilket kan ta evigheter....speciellt i en husbilssäng) sov iallafall jag rätt så bra. Dock är det lite trångt för två att samsas på 145 cm bredd.
Vaknade rätt utvilad redan 04.30 men måste sen ha somnat om igen, för nästa titt visade 07.20.
Lika bra att ta sig in i husets storstuga och innetoaletten. Därinne möttes jag av en liten kille i full färd med att spela dataspel i en saccosäck. "Borta för världen"........ 
Visade sig lite senare att han dragit en ful: Att gå på toaletten och sen stannat kvar vid frestelsen i storstugan. Väl medveten om att sånt ej var tillåtet på morgonen.
Maken kom också in efter en stund och då vi ätit en enkel frukostmacka startades hemfärden. Stannade på Karlsborgs Thai för söndagsbuffé och jag kunde festa på friterad ananas med glass, till efterrätt.
Plockat in och upp allt från Zäta och landade nyss i min fåtölj, ganska trött och mör.
Maken gullade lite med växthustomaterna, men jag bara inte orkar ta tag i dammsugning (som behövs sen innan vi åkte) och tvätta golven. 
Om jag blundar, slipper jag se det och kanske då somnar på kuppen, drömmande om ett välstädat hus utfört av en snäll Inga....... utfört "medan jag sov".....
 
Ett hav av liljekonvaljer, precis utanför toalettdörren......
 
Närstudie av en......
 
Kärringtänder växte vid infarten till deras tomt.......
 
Min thaiportion idag.....
 
.....och efterrätten, det var längesen.
 
Ska snart vika ihop den snyggt,,,,,,
 
Hedersplats vid altandörren....fick denna matta.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0