Varmt........

......och svettigt har det varit idag. 
Inte mycket idé att ställa sig i duschen (vilket jag ändå gjorde) för det var lika svettigt efteråt.
Inte blev det bättre av att åka och handla, eller förbereda grillning och plocka in alla inköpta varor heller, vid hemkomsten.
Maken slet med grillen på en stekhet altan och monterade upp vår parasoll för att få lite skugga.
Han testade den nya prylen för att tända grillen, det rök en hel del och tog rätt lång tid.........ändå.
Som tur var fanns det skugga på verandan, fläktade också en del. Därute åt vi vår middag.
Maten smakade rätt bra, trots att man var helt slut av allt svettande.
Så efter detta har det varit sittning i fåtöljen, med en fläkt på...... den senaste dryga timman.
Men nu har nog maken startat kaffebryggaren, så får väl flytta mig från fläkten en stund.
Kompisen kom på besök och nu har vi suttit och pratat på verandan i skuggan, med en sval bris blåsande i flera timmar. Sen skulle hon låna champagneglas också, till sin släktfest i helgen.
Nu mörknar det på, så kanske kan det komma några droppar, men då sitter jag redan torrskodd i min fåtölj.
Fick ett infall och beställde en kebabpizza att dela på till kvällsmat. God, men ungefär en tredjedel finns kvar till morgondagen.....och en del regn föll. 
Bra betalt fick jag för de fyra kaffeskedarna (på Tradera) och då är de paketerade för färd till Göteborg.
Nu nyheter........
 
Vindstilla slutade söndagen igår......
 
.....och solen kunde lugnt gå och lägga sig.
 
Grillmiddag.......
 
Fika.....maken fick två bullar, för jag tyckte bigaråer var mycket godare.
 
Ulligt, gulligt moln bakom huset......
 
Väl fylld pizza från Fagersannas pizzeria.....god var den också.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0