Allting har ett slut........

..........så också badrumsrenovering.
Idag kom han så för att göra klart det sista, tillsammans med elektrikern. Hela hallen fick tjänstgöra som monterings"rum" och slutligen var det bara uppsättning av krokar, samt gardinstång.
Sen grovstädade han och så var det klart.
Ja det vill säga, hantverkarna hade gjort sitt, så bara för Inga att starta dammsugaren och sen ta fram en trasa.
Men innan dess hade vi serverats biffar till middag. 
Klockan hade hunnit bli så pass mycket att jag inte hann "övervaka" arbetet på en stund, för det var dags att åka iväg på en fika 
Maken fick order om att moppa hallen, så jag (och Inga) kunde börja återtåget för alla evakuerade prylar vid hemkomst.
Nu är jag helt slut och frågan är om jag kommer ur sängen imorron, av all "träningsvärk".
Bad maken ta bilen och hämta oss varsin sallad på pizzerian och den smakade alldeles utmärkt, här i fåtöljen. Jag har halva kvar, med nybakat bröd (som var varmt när han kom hem med dem).
En del "plock" återstår men merparten är återbördad, .iallafall till badrummet.
I hallen ska den andra byrån ställas åter också, men den har en massa skivor ockuperat, på evakueringsplatsen. Sen ska alla tavlor, prylhyllan och hallspegeln upp på väggen igen.......imorron.
Maken kollar hockey och jag är bara "slut"......i fåtöljen.
Imorron ska det sovas.......och sen hämtas paketet innehållande en matta och gardin till den nyrenoverade lokalen.
 
Frukost.......
 
Slutliga arbetet är igång......
 
Lite rörigt, men det går framåt......
 
Med hjälp av laser fixar han upp krokarna....
 
....under tiden blev det en bläckis till.
 
Middagsportionen....
 
Fika......
 
Sallad till kvällsmat........
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0