Fars bok.........

......... har jag (som nämnts förut), en hel del av - i lager här hemma.
Och i lådor från tryckeriet blir de ju inte lästa direkt, vilket var fars primära önskan. Därför har jag börjat fråga mig omkring om intresse finns, att hjälpa till så den får spridning och blir läst.
Den som vill ha en bok hör bara av sig, så får vi ordna transport på bästa sätt......eller hämtning hos mig i Fagersanna.
Några "napp" har redan trillat in, vilket gläder mig.
Till middag serverade Inga rester (potatismos och vitkålsgratäng), ackompanjerade av korvar.
Var igår kväll såpass trött att det blev sänggående före midnatt, men inte vaknade jag i ottan .......trots detta.
Vädret är aningen mindre inbjudande än gårdagens. Det blåser, emellanåt "slänger det lite snö" i luften och solen lyser bara med sin frånvaro.
Det samlar på sig i återvinningshörnan, så kanske blir en promenad om en stund.........
Men först ska jag nog så årets tomatplantor....... 
Det blev tre sorters tomatfrön som fick krypa ner i jorden (i år i två äggkartonger) och samtidigt passade jag på att sätta "halvlånga" gurkor. Där var det bara fyra frön i påsen, så nu får vi se hur gröna fingrar jag (och Inga) har. Det ankommer nämligen på Inga att komma ihåg vattningen.......
Det blev en biltur ner med en massa skräp som maken "samlat på sig" under sin genomgång av hyllorna. Nu kan han börja fylla den tomma backen igen.
 
Restmiddag........
 
På den rostfria brickan......ska det nu spira diverse tomatsorter och gurka, är det tänkt iallafall.
 
Som avslutning idag, en dikt av far Per med illustration av broder Hans,,,,,,
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0