En tur till handelsträdgården.......

......fick det bli under söndagen. Vi behövde mer planteringsjord och sen köpte jag även några suckulenter och en stockros.
Maken lastade säckar och trodde sen att jag hade "rymt", eftersom det jag var ute efter fanns längst in i butiken.
Innan vi kom så långt hade Inga hittat lite kassler i frysen och serverade den med stekt potatis till middag.
Kan meddela att det inte var direkt kallt i glashuset när vi nyss drack eftermiddagskaffe.
Liverpool tog ytterligare tre poäng igår kväll på hemmaplan och jag vann en hel tjuga på mitt lotto.
Maken hade ätit köttbullar med mos, samt druckit lättöl till bluesmusiken.
Till mig fanns det lite "leftovers"........ en skål pasta och så fick det bli kvällskaffe på det.
Gjorde så klart alla de fem bläckfiskarna, som blivit virkade under veckan.
Väntar garn jag köpt på rea och funderar som bäst på hur jag vill designa den tröja som ska stickas till mig (av mig....). Resterande garn finns också tankar för...........
Sitter i fåtöljen och kollar Doc Martin, men nu tog det slut, så får bli en promenad till brevlådan med ett avgående brev i solskenet.
 
Lördagen falnar........
 
Fem nya ....... väntar på förflyttning till resväskan.
 
middagen är serverad......
 
Stockrosen (gul) är planterad.......
 
Baksidan av skjulet, uppsnuggad..........så länge det nu varar....hahahaaa.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0