Grillpremiär och besök......

.....till eftermiddagskaffet.
Vaknade även idag mycket tidigare än vad som är vanligt, men det fick bli några mackor och kaffe med tillbaka till sängen och fortsatt "chill".
Igår kväll bakade Inga en mjuk pepparkaka, så den doften låg kvar i huset fram till maken tände grillen.
Vi hade tänkt att då det skulle bli bra väder idag också, lade jag kött i marinad igår.
Det blåser en del, men trots detta fick det bli grillat kött till middag med diverse tillbehör.
Nu väntar jag besök av en fd. jobbarkompis, som är några år yngre men nu också har gått i pension.
Vi satt i glashuset, pratade, fikade och blev alldeles för varma. Flyttade ut på altanen, men där blev det också för varmt. På verandan var det skönt en stund, men sen vart det för kallt.........
Värmde upp oss en stund till på altanen, men nu har hon åkt hem igen. Fick ta med sig en hälsning till sin make, då även han är en fd. jobbarkompis. 
Nu inväntar jag Eurovision om några timmar, för fotbollen som visas på fyran spelas mellan två för mig ganska ointressanta lag.
Har även hunnit med att plantera ut några av mina plantor i växthuset. Nu återstår att se om de trivs där och sätter fart på växandet. 
En del får fortsatt flytta ut och in till köket ännu en vecka, men hälften får bo kvar i sina småkrukor därute över natt nu.
 
Tack Inga för att du bakade en pepparkaka igår kväll.......
 
Maken "ruskar liv i" grillen, från vinter-idet.......
 
Arbetet fortgår på gamla banvallen/ nya cykelbanan.
 
De här får innetjänst över natt......
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0