Handelsträdgården......

......i Mölltorp, var det dock inga problem att hitta till. Den ligger där den alltid legat och då jag vid lunchtid bestämde mig för att åka dit, slutade det med en del inköp. Där fanns vad Plantagen inte kunde erbjuda......isbegonior. Köpte ett gäng, samt några andra småplantor och tyckte: Att när affären var precis bredvid, fick det även bli en del mat.
Och varför inte ta tankning på samma gång......
Hemkommen fick Inga göra iordning en sen middag till mig, medan jag började plantera ut det inhandlade..... i växtväg. 
Sitter nu och har tittat på första halvlek av Liverpools match på hemmaplan. Har väl gått lite sådär hittills och de ligger under i paus med 0-1.
För övrigt har vi bröllopsdag idag (45 år) men det är nog bara jag som kommer ihåg, så får väl fira med något framåt kvällen.
I pausen planterade jag färdigt de inköpta växterna, samt vattnade .....och skrämde iväg den "misstänkta" katten. Förutom hönsnätet som delvis ligger över landet, köpte jag idag även en planta som sägs skrämma bort katter......vi får se om den funkar.
Oavgjort fick laget nöja sig med denna dag, men de förlorade ju inte iallafall.
Ikväll har jag planterat lite till och imorron blir det en tur till loppisen, för där hade de stora krukor till salu (idag iallafall...) som jag behöver två stycken av.......minst.
 
Första solnedgången efter hemkomsten.......
 
Planterad hortensia i den stora krukan från loppisen förra helgen (kostnad 45 kronor).
 
.......och nu blommar ogräset vid stugknuten.
 
Middag:Stekt skinkschnitzel med tomat, gratäng och vattenmelon till efterrätt.
 
Klart vid "muren" sålänge iallafall.......
 
Behövs en större kruka........
 
En av de två krukorna jag planterat klart i på verandan...... 
 
Den här plantan ska skrämma bort katter.......sitter nu i grönsakslandet.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0