Kaffe i trädgården......

......hos kompisen, blev det lite spontant på förmiddagen.
Hon hade även besök av dotter med dotter och ytterligare en gemensam kompis. Hon stod och gräddade våfflor när jag kom dit och två andra plockade blommor till en krans som skulle flätas. Då jag inte gärna äter våfflor, hade hon med några kakor också, till deras mysiga syrenveranda. 
Det blev en trevlig pratstund, men Inga behövde arbetsledning därhemma, angående middagsvalet och handräckning med tvätt.
Slutligen serverade hon stekt fläskfilé med pommes, ädeloströra och "grönt"........
På det fick det bli en funderare i fåtöljen, över vad hon skulle bjuda på till kaffet.
Under tiden jobbar tvättmaskinen vidare med sin uppgift. Assistans där behövs först om en stund.......
Packa ner en del inför morgondagens utflykt, står också på agendan.
På begäran(önskemål) har jag även utfört en inventering av husets champagneglas-bestånd. Till min förvåning kunde jag räkna till 23 stycken !!......som inte slits särskilt ofta.
Tror att datorn får stanna hemma och vila lite från mitt "knackande"...........därför blir det en kortare ljug-paus imorron.
.....och till kaffet blev det mjuk pepparkaka från frysen.  

Herrn i huset (vid förmiddagsvisiten).......har fått en uppgift, att såga fler såna här till frun i huset.
 
Syrenverandan i full sol......
 
.....användes först till fika, sen till kransflätning.
 
Nuvarande färgställning i trapprabatten........
 
Dinner is served.....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0