Prova nå't nytt.........

.....till middag, stod på min agenda idag.
Hittade mega-stora tortillas i affären igår och köpte ett paket. Fanns även fläskkött till extrabra pris, så köpte även detta. Inga fick så idag uppdraget att skära köttet och kebab-krydda det.
Detta fick stå och "dra" en timma, medan jag.tog bilen på utflykt till mataffären........ i Tibro den här gången.
Skulle även köpt några plantor på hemvägen, men den affären hade lunchstängt så då blev det ingen affär......
Dags att testa en helt hemmagjord kebabrulle till middag. Inga problem att göra dem, men sen att äta utan söl, visade sig vara näst intill omöjligt....iallafall för mig. Maken klarade sig något bättre, men det gick inte helt perfekt där heller.
Ska strax ta mig an trappans ampel och leta reda på en reservflagga (som jag VET finns någonstans) för vår fasadflagga blåste sönder igår........
Fick assistans med att hänga upp ampeln, men flaggan hittar jag inte.... 
Har dock röjt en del ute i glashuset, men städa får bli en annan dag (och mer behöver nog egentligen rensas också........).
Nu fåtöljhäng med kanske lite mer bläckfisk-virkning, en klar så långt idag.
 
Ätmogen stod det på avocadon......men den var rätt hård. Räksallad och vitlöksbröd därtill.
 
Penséer hänger även vid undergången i Tibro......
 
Hemgjord kebabrulle till middag.......
 
Gullvivornas tid är nu..........
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0