Tunna........

......inköpt, så också en ny trädgårdspall och två plantor, till några "tomma hål" i krukorna.
På hemvägen fick Millners "bjuda" på middag. Där fanns bl.a. isterband och köttfärslimpa att välja på, eller ta lite av varje om man så önskade.
Maken valde isterbanden, men jag föredrog köttfärslimpan.
Sista anhalten innan hemfärden blev TV-tidning inköpt hos ICA och därefter ett besök hos Bankomaten. Vet inte hur många år sen jag senast nyttjade en sådan, men maken skulle ha cash för ett särskilt inköp.
Väl hemma igen fick det bli en sittning i fåtöljen, för jag var lite trött. Vart det nu kom ifrån.......
Mat-koma kanske.......
Skulle också köpt en ny fasadflagga, men vill ha en mindre och det verkar vara kinkigt att få tag på.
Flaggan blåser nämligen sönder, minst en gång per år och tyvärr ingår alltid stång.
En påse fanns på groventréns dörr, vilket jag inte såg förrän "hängaren" hörde av sig.
Däri fanns det beställda jul-nattlinnet, som pga skada inte kunde tillverkas till förra julen. Men nu är det klappat och klart till kommande.......
Ska ta och plantera lite växter...... Det kändes.....både här och där, blöt blev jag också.
Men allt är i jorden, både förodlat och nyinköpt. 
 
Godkänd frukost......
 
Järnvägen omvandlas till gång- och cykelväg.
 
Differencierad meny till middag.....hos Millners.
 
Nu är jag rustad för kommande julnätter.......
 
Förgätmigej-bonanza i slänten.......
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0