Ännu kallare..........

.......har det blivit ju längre dagen gått idag. (ca -10 grader ikväll)
Dessutom ligger det nu också ett tunt lager snö, sen i morse.
Under kvällen igår blev ytterligare sju par fuskvantar helt klara och fler är på gång.
Till middag fick Inga idag improvisera, då det jag skrivit på veckomatsedeln inte fanns hemma (potatisburgare).
Istället blev det grillade kycklingfiléer med ris.
Sopade av lite på uppfarten för att inte bli blöt då jag gick till postlådan i sandaler.
Fick då se att grannen lastade hund i bil lite längre bort och fortsatte dit för att byta några ord.
Hon skulle iväg på en del ärenden, men kunde komma på en kopp då det var avklarat.
En timma senare dök hon och hunden upp och det blev sittning i köket, bland klara paket, julpapper och påbörjade utrikesbrev.
Hunden låg snällt på hennes termokjol och väntade, medan vi tjatade på i en timma och åt fikabröd.
Gick därefter ut igen och borstade av bilen, samt upplyste maken om att han får skrapa rutor vid tio imorron förmiddag.
Jag ska nämligen då åka till sjukgymnasten på besök igen .................och efteråt  titta in till syster är det tänkt.
.....och jag har motvilligt plockat fram vinterkängorna, för användning.
 
Näää.......inte är där något norrsken att se för mig.
 
Middag........
 
Fullmåne i begynnande skymning.......
 
Fika med grannen........mitt i paket/brevstöket.
 
Fuskvantar storlek "small"........
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0