Äntligen........

........blev det lite ordentlig sömn.
Hittade sängen runt ett, var uppe för toabesök vid sju men återvände snabbt och nästa gång jag slog upp ögonen var klockan elva!
Fick bli en snabb "brunch"-macka med kaffe, för Inga skulle ju servera middag ganska snart.
Blev sittande vid en film, men då den var slut (strax efter två) hade Inga middagen klar.
Idag serverade hon fläskfilégrytan, som tillagades i förrgår.
Tittade på klockan och tog ett snabbt beslut att jag hinner nog ner till loppisen en kortis innan de stänger.
Blev några småfynd, fikakakor och en påse bullar till frysen.
Åkte så ner till affären för att köpa mjölk ( till maken.....) och där blev det även en box småclementiner.
Fåglarna har nu hittat till sin vinterrestaurang, iallafall hela klanen talgoxar........
De större fåglarna går runt, runt, runt buren.....för att hitta lite spillda frön på marken, tillräckligt nära burkantsnätet så de når. Framförallt är det skatorna som slår sina lovar och funderar hur de ska komma åt godsakerna.
Maken ska på live-blues ikväll igen......... till Hjo. 
Jag stannar hellre härhemma, i min fåtölj med stickningen och engelska serier på SVT.
Hälften av de inköpta kakorna tog slut nyss, till det idag gemensamma kaffedrickandet. 
Fick nyligen ett sms med förfrågan från dotterdottern, om jag kunde göra en ny "hästsvansmössa" (gallervirkad) till henne.......för den hon fick för ett år sen hade blivit för liten.
Vi får se om jag får ett huvudmått från huvudstaden att förhålla mig till, så kanske det kan bli en ny (om jag kommer ihåg hur jag gjorde den första.....hahahaaaaa.)
 
Klanen talgoxar låter sig väl smaka........
 
Lördags-brunch..........
 
Skatorna "funderar"..........
 
Inga serverar middag......
 
Ett av loppis-fynden ville parkera här.....ute i kylan. Ja - inte mig emot, om han trivs där.
 
Maries goda kakor från loppisen..........
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0