Förberedelser.........

........ inför julmarknaden i Stenum, den 2 december.
Fick anmodan från arrangören att skicka bilder på mina alster, så fick plocka fram lite och ta några foton att sända dit.
Tant mår lite sådär, dåligt med sömn inatt också, värk i höger skulderblad/axel/rygg och som vanligt hjälpte inte alvedon.
Tog en varm dusch och satte mig för att sy ihop högen med stickade fuskvantar......i lugn och maklig takt.
Inga tog slutligen tag i middagsbestyren och serverade "kålpuddingsås" med potatis och lingon.
Maken monterade upp fågelburen till småfågelmaten och jag fyllde den med diverse på menyn.
Dock har de ännu inte hittat hit..........
Vad det gäller krämpoläget får jag väl säga som kompisen brukar hantera "bakslagen" :
Imorron är jag bra......!
Får se om jag somnar till Idol.......eller "På spåret" (SVT Play efteråt). 
Vädret är fortfarande riktigt deprimerande......... återgår därför nu till att sticka fler fuskvantar, i maklig takt.
 
Här är resväskan.....full med bläckisar, som gärna flyttar vidare.
 
Här är ett smakprov på tröjor.......finns många fler........ flyttklara även dom.
 
Ett axplock av broderade bakdukar, med egenritade mönster.......
 
Fuskvantar i lager......nu finns även en hel hög enfärgade klara också.
 
Pop-up småfågelrestaurang på plats för vintersäsongen......
 
Dagens middagsmeny..........
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0