Gick sådär.......

......för Liverpool igår, men det blev till slut oavgjort iallafall.
Sådär gick det också att somna, återigen. Men mellan fyra och tio in på förmiddagen, verkar vara den nya dygnsrytmen för den här tanten........
Gav mig på att börja sy ihop den färdigstickade tröjan.....till mig själv, medan jag tittade klart på Foyle's war. Var ju ingen idé att uppsöka sängen särskilt tidigt........hahahaaa.
Detta arbete är precis avslutat i eftermiddag, så nu har jag en ny klarblå tröja att lägga till de redan existerande. Hyfsat nöjd med resultatet........nu ska den då bara användas också, inte bli en ny garderobsvärmare, till de andra......otaliga.
Förutom  dessa finns ju också några resväskor till (minst två....), med nystickade tröjor i alla de storlekar som sökt....och fortfarande söker nya hem.
Kanske kan någon/några hitta vidare i livet på julmarknaden i Stenum om några veckor. Vi får se......
Till middag fick vi idag grillad lunchkorv med stuvad vitkål.
Imorron ska vi nappa på erbjudandet om diverse vaccinationer och "förse oss" med både covid och influensa-varianten.
Sen får vi shoppa mat, om makens "nya" (väldigt lik den förra tycker jag.....) matsedel för veckan, ska kunna genomföras.
 
Måndagsmiddag.......
 
Min nya tröja (egen design) nu klar att börja användas.
 
Löv från blåbärsbusken, den ena är helt kal........
 
......medan den andra har nästan alla sina blad kvar.
 
I skymningen, min utsikt från motionscykeln och kråkan sitter ofta just däruppe i toppen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0