Inte bara vi........

........som hade hörsammat erbjudandet om sprutor, dag ett i den avsedda veckan.
Sextio turnummer före oss i kön.......vi frågade "dörrvakten" (som vi kände) hur lång väntetid hon trodde vi hade att se fram emot. Ungefär en timma, var svaret.
Då tog vi beslut om att åka och handla mat medan kön betades av. 
Utan att stressa hann vi med alla inköp och då vi var åter i väntrummet, hade det betats av såpass att bara ett femtontal var kvar före vårt nummer. 
Fick alltså sätta oss en stund, men då flera bekanta också fanns på plats kunde vi prata bort tiden.
Kändes därför inte särskilt betungande de minuter som var kvar.
Två sprutor var fick vi oss tilldelade, en i varje arm. Covid i vänster arm och influensa i den högra. 
Innan vi kom så långt, hade vi dock startat utflykten med att äta lunch på lokal.
Maken ville ha fläsk och jag tänkte mig bringa med pepparrotssås. Dock fanns ingen bringa kvar, så jag fick tänka om och ta fisk med remouladsås istället.
Nu har maken åkt på möte i Tidaholm och jag ska försöka dricka ordentligt (som vi blev uppmanade att göra efter "sticken").
Imorron är det dags att ta sig till Hjo och sjukgymnasten igen, då får vi se vad som går att göra framöver......... om något, åt stel tant.                                                                                                      Innan dess är ett besök av rörmokaren aviserad, då jag anmält några smärre justeringar som behöver göras, där de renoverade för ett halvår sen.   
 
Helt ok lunch för min del, trots att mitt första-alternativ var slut på buffén.......
 
Maken passade på att ta en gång till, av sitt val: Fläsk med rårakor.
 
Inredningsdetalj i restaurangen.......
                                                                          

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0