Inte hittade väl jag........

........sängen speciellt mycket tidigare igår kväll (läs natt) inte.
Nåväl somnade nog vid två iallafall och då avfärden för utflykten inte var satt förrän strax före tolv, fanns ju tid att sova hyfsat många timmar ändå.
Vädret var som det var......mulet och tråkigt, men ingen nederbörd iallafall.
Åkte runt i byn och fyllde bilen med deltagare, för att sen styra kosan mot Åsle Tå (strax utanför Falköping).
Där finns en gammal bygata med små "statarstugor", som de flesta i min ålder har besökt på skolutflykt för en herrans massa år sen nu.
Inte direkt inbjudande att gå bygatan (dessutom inträde) såhär års med rådande väderlek, men där finns också en lunchrestaurang.
Vi lät oss väl smaka av buffén, som man kunde blanda lite som man ville........ordentligt med salladsalternativ, bröd och till kaffet hembakta kakaor bjöds det också på därtill.
Då vi ätit gott och avhandlat diverse krämpor och en del annat....... fortsatte vi till en heminredningsbutik "Hem till mig" mitt ute på landet.
Jag var bara inne en kort stund, eftersom de hade doftljus igång. Har tidigare begåvats med migrän efter besök i såna miljöer, så valde att gå ut till bilen efter inköp av en plåtskylt.
De andra var dock runt på alla tre våningarna och handlade diverse saker de också.
Men nu har jag åter landat i fåtöljen, efter en rolig dag..........
 
Då var vi framme.......
 
....och så ska det smaka bra med lunch.
 
Många trägubbar fanns det överallt i lokalen.......även oväntat mycket folk tyckte jag.
 
Ovanför mat-"byttorna" fanns tavlor visande bygatan utanför.........
 
En av "systrarna" hade målat söta snögubbar till alla oss andra..........
 
Fina dekorationer på uthusen mötte oss då vi rullade in på gårdsplanen.......
 
.....sen gick vi in i butiken.
 
Stort och fint boningshus fanns också på gården.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0