Längst upp i garderoben..........

........där jag förvarar alla helgdekorationer, hade jag (som vanligt) lagt adventsutstyret.
Hur intelligent är det egentligen, då ljusstakar och fönsterstjärnor är det första man ska ha tag på inför "julstarten"?
Men vet med mig att då allt ska stuvas undan framme i januari, blir det lite av: Om det bara får plats är det ju ett helt år tills jag behöver bry mig igen...... 
Kanske tänker jag till lite bättre efter denna jul....vem vet.
Alla ljusstakar fungerade iallafall vid prov och har nu ställts på plats inför helgen. Bara stjärnan som ska upp i sovrummet också. Den tar stegen och jag hand om efter kalopsmiddagen.......
Maken fick börja dagen med att skotta fram bilen, då han skulle ta prover inför koll nästa vecka. Vid hemkomst skottade han lite till och imorron ska han dra till huvudstaden över helgen och hälsa på barnbarnen, men främst lyssna på blues i Gamla sta'n. 
Förra året hade han baciller med hem, kan vi tro att han lämnar sådana kvar däruppe i år. 
Själv hoppas jag på att slippa skotta fram bilen till lördag morgon, då det är dags att åka på julmaknad med det stickade lagret (och lite till.....).
Telefonen ringde och jag fick åka en tur, för att möta upp och köpa de sista julklapparna (tror jag).
Nu kan jag göra klart alla brev (och ett paket) att skicka, sen är det dags att slå in det sista och skriva julkorten. Medan Inga får snygga till härhemma och plocka fram julattributen  och hänga upp gardiner.
 
Tomtegröt med kanel och socker till kvällsmat igår.
 
Syns lilla domherren.....den kom aldrig fram till matburen.
 
.......men det gjorde koltrasten, som samsas med de andra små.
 
Kalopsen smakade bra.........
 
På hemväg efter uträttat ärende........
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0