Lite bakslag.......

.......på sovfronten blev det direkt. Somnade inte förrän runt fyra och då blir det ju inte många timmars sömn om man ska uppleva något av innevarande söndag.
Men det är väl bara att "tugga i sig" och gå vidare. Värre vore det om man imorron måste upp och starta en ny arbetsvecka också.
Maken kom hem framåt midnatt, väldigt nöjd med "Kockomo Kings" och trevligt sällskap av likasinnade bluesvänner, får man förmoda.
Till frukost blev det iallafall kokt ägg och en macka, trots sen uppgång.
Inga behövde inte fundera ut nån middag, för det fanns rester kvar av två olika sorter. Maken fick välja först och han tog (som undertecknad gissat) kålpuddingsåsen, medan jag då fick fläskfilégrytan.
Nu ska han fundera ut nästa veckas matsedel, utefter vad han vill äta........
Jag ska göra en tur till Tibro och julmarknaden där, tror jag.
Nu är det gjort, men var en liten besvikelse. Hittade inte det jag tänkt, men blev oliver, churros och donuts med hem. Dessa inköp låter mer som besök på en spansk marknad......hahahaa.
Väderleken gav dock ingen tvekan om, vilken breddgrad vi befann oss på.......
Nu är det dags för match: Luton-Liverpool. Luton var den första flygplats jag landade på, vid min första flygtur och dessutom mitt premiärbesök i England (språkresa).
Har blivit några till besök i Storbritannien sen dess............
 
Tomten hälsade välkommen i entrén till Parken.........
 
..... utanför fanns en hel del stånd också.
 
Här handlade jag alltså......
 
De samlade inköpen........jo, det var julmarknad.
 
Min fikatallrik i eftermiddag....till julmust.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0