Medan jag satt i fåtöljen........

........hade Inga iallafall lite energi kvar under onsdagskvällen.
Hon kokade iordning dillköttet, som vi skulle avnjuta till torsdagsmiddag och sen fick hon ett plötsligt infall och gjorde två glassdrinkar (vaniljglass, mjölk och frysta hallon).
Det var väldigt gott kan jag intyga........
Under förmiddagen idag tog jag hand om de sista eftermognade, egna tomaterna och kokade en bas till pastasås att frysa för framtida användning.
Då vi ätit vår delikata middag, blev det en stunds stickning i fåtöljen. Därefter trampade jag fem minuter på motionscykeln därute i det kalla glashuset och gjorde mina ålagda dagliga arm/axelrörelser vid köksbordet.
Fick så en ingivelse att göra plats för nämnda cykel, att få komma in i värmen.
Inte för att det är synd om cykeln, utan bara därför att det blir så kallt för redan stela leder att sitta därute. Då jag packat ner alla tröjor i resväskor, togs beslutet att ställningen de hittills hängt på, gott kunde få flytta ut i förrådet och göra plats för motionscykeln framför fönstret i syrummet.
Maken har fått uppdraget att ta in den imorron........
Sen var det dags att packa en låda med adventskalenderpaket, för färd till Stockholm i god tid innan första advent.
Nu får det bli fotboll i väntan på "Husdrömmar Sicilien -vintageresa" och då kan jag fortsätta sticka.
Är nästan klar med projektet som startades förra fredagen. Men det dröjer innan det blr "offentligt".
 
Kunde inte låta bli......köpte den igår, för den kändes ganska träffsäker.
 
Väldigt goda milk-shakes blev det.......
 
Då var det frukost igen, då........
 
Dags att ta sig an middagen.......
 
Klart för avfärd.........
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0