Mera fotboll.......

......var det igår. Liverpool på besök i Bournemouth, spelade till sig en seger och därmed avancemang i ligacupen till kvartsfinal.
Ikväll tittar jag på handboll (herrar), landskamp mot Ukraina på hemmaplan.
Maken har åkt till Hjo, för bluesmöte i föreningen.
Tidigare idag tjänstgjorde Inga åter i köket och tillagade där stekt fläskfilé med pommes och sallad.till middag.
Samtidigt blev det en gryta av resterande delen fläskfilé, att ha imorron till ris.
Tog i eftermiddag en slät kopp kaffe med maken (han åt rulltårta till), innan jag slet mig från fåtölj och stickningen en stund. Samlade ihop en del återvinningsmaterial och tog en promenad med detta.
Vädret har under dagen varit mer än tråkigt, men ganska nöjd med att jag fick tummen ur ändå och kom ut en stund. Avslutade sen med fem minuter på motionscykeln. 
Fanns potatismos kvar i kylen, fixade lite dillstuvade räkor till detta som kvällsmat.
Får bli en macka med kaffe till "Husdrömmar Sicilien -vintageresa" som efterrätt, om en stund (efter handbollen).
Men nu ska jag starta ännu ett par fuskvantar.......... har rätt många som väntar på montering så långt, en hel rad........
 
Min middagsportion......
 
Dystert promenadväder.......
 
Smakade ganska ok........
 
Många att sy ihop.........

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0