Nu har han varit här.......

......rörmokaren och satt upp handdukshyllan, samt fixat till toarullens fäste som lossnat från väggen.
Dock kunde han inte hitta nån orsak till att det luktar avlopp emellanåt............
Dessutom bedömde han det arbete som ska göras på lilla toan och så ska han skicka hit golvläggarna att göra samma sak för sin del av jobbet.
Troligt genomförande framåt februari-mars trodde han.
Efter en frukostmacka och lite senare en bit banan, startade jag resan mot Hjo och sjukgymnasten.
En del slitande i armarna och sen några få övningar att börja med......varje dag.
Återbesök om tre veckor igen.
En snabb korv med bröd i kiosken, sen följde shopping hos Hem&Hobby.
Skulle på hemväg ta med thai-mat hem, men de hade stängt (semester?) öppnar i nästa vecka igen.
Fick bli Ceasar-sallad till maken och spagetti Bolognese åt mig, från ICA istället.
Sonen ringde (han har kollat på ny sovrums-TV till mig) men jag tog beslutet att sålänge ljudet nu behagar funka (med stand-by), avvaktar vi..........
Dock bestämde vi att i år firas "julafton" på annandagen i vår släkt. Klart med dotterns familj sen igår.........
Dags att ta tag i dagens fem-minuters-sittning på motionscykeln innan lottodragningen, så det blir gjort.
Nu redo för lotto..........
 
Förr i tiden var det roligare att åka hit.....då till Röda Boden.
 
"Nödproviant"......fick det bli från ICA.
 
Ännu fler fuskvantar på g...........

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0