Rättelse.........

......angående hur länge jag anlitat just denna frisörska. Det var bara 36 år som hon haft salongen, så då är det alltså det antalet år jag fått min frisering gjord där....av henne. (Rätt ska vara rätt)
Nu är sista besöket dit gjort iallafall och hon fick en liten kasse, som tack för alla nöjda år.
På hemvägen började det blåsa och regna med ett visst inslag av snö.
Får hoppas att dottern inte blåser bort.....då hon idag skulle till Bryssel på jobb (och i måndags var det Danmark över dagen). Skrev att den här pensionären blev trött av att bara höra schemat.
Ja, antingen jag vill eller ej, så orkar jag inte lika mycket längre. Huvudet vill, men resterande lekamen protesterar ganska omgående. 
Till middag serverade Inga hamburgare med pommes och efter klippningen satte jag en bulldeg. 
Under tiden jag kavlade ut denna, kom tanken: Att jag kanske skulle göra brödkakorna till jul också.......
Men protesten kom nästan direkt. Räckte alldeles utmärkt med att färdigställa bullarna, pensla och grädda i ugnen. Så brödkakorna får vänta till en annan dag.........
Imorron hoppas jag att vädret har lugnat sig, så det funkar bra med en tur till sta'n för att uträtta vad som inte gick igår.
Snart lottodragning, vem vet kanske får ett tillskott att shoppa för också........
 
En liten tack-kasse till en trogen frisörska........
 
Slängde ut gamla kokosflingor och nacho-chips. Klanen skator lät inte vänta på sig särskilt länge.
 
Makens hamburgare........
 
Bullbaket.....att förvaras i frysen och ätas till jul.
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0