Returresa........

......till sta'n blev det idag och de hade öppet på servicekontoret.
Men inte kunde de hjälpa till fullt ut med de uppgifter jag eftersökte, dock fick jag bekräftat det jag redan via nätet misstänkt angående bostadstillägg.
Så nu sitter jag i fåtöljen med telefonen på kö till pensionsmyndigheten. Bara sju före i den kön, men den beräknade väntetiden var enligt uppgift en timma och trettiosju minuter!
Så jag sitter här och lyssnar på telefontutet och är "redan" nere på nummer tre som väntar, efter en dryg halvtimma.
Annars fick jag tag på hyllan hos Jysk för en hundring och gick in hos Willys för att handla en del matvaror. Stötte där plötsligt på en fd. postkollega, så det blev lite prat en stund.
Två paket hade kommit att hämta i Tibro, naturligtvis på varsitt ställe.
Maken hade fläskpannkaka på matsedeln idag och då får han vara gästkock i Ingas kök. Han hade redan ätit då jag anlände hem, men gick ju bra att värma.
"Det är fortfarande kö.......tack för att du väntar" tjatar mobilen vidare.
Tog endast en timma innan nån svarade och där fanns det en som kunde ge besked, om det jag undrade. Iallafall vad som gäller just nu, men efter årsskiftet skull indexregleringen ge lite till.......typ.
Nåväl, har ändå en preliminär bild av det hela, inget roligt läge ekonomiskt, men så är det ju för de flesta pensionärer då det blir dags. 
Ska på arbetsplatsmöte med assistenterna om två veckor och nu har jag besked om framtiden att informera om.
Tömde postlådan och där fanns en massa mer reklamtidningar att kolla igenom. Kanske hittar nya fynd för ytterligare en shoppingtripp.
Dock fick jag inget, absolut inget tillskott av lottot igår.........
 
Välkommen till Fagersanna.........och Gerd-samlingen.
 
Då har även jag ätit middag............
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0