Sol och kallt.......

.......har vi haft idag. Facebook var igår överfullt med bilder på norrsken, från Fagersanna med närområde, samt lite överallt ifrån. Men det kvittar, för den här tanten lyckas aldrig få syn på  skådespelet, oavsett hur många blänkare det skickas på facebook........
Fick bli en sittning för att fylla på pillerdosetter, för konsumerade den sista under morgonen.
Till middag fick maken en sallad, medans jag testade den frysta färdigpanerade spättan som inhandlades hos Willys i veckan. men den får inget högt betyg........
Maken fick ett ryck och gick ut på en promenad med ryggsäck, för han behövde köpa sig mjölk.
Jag ville inte vara sämre, utan tog en liten runda också. (men behövde ingen mjölk)
Nu kollar jag barnbarnens lag Tottenham, som har hemma-match mot Aston Villa.
Fyllde på mat till småfåglarna. Cocos och nachochipsen jag hällde ut i veckan, har konsumerats av skator och kråkorna. Småfåglarna var inte intresserade av den sortens mat, så vi flyttade buren och erbjöd det till de stora, som rensade snabbt.
Nu fortsätter stickning och montering en stund........
 
Makens middag.......
 
.....och min, som inte var så särskilt aptitretande.
 
En resväska med bläckfiskar klara för marknad........
 
Ett smakprov på bakdukar, som också ska på julmarknad.
 
......och så håller jag på, att fylla på i den här lådan.
 
till sist två av de stora tröjorna som åker med.........

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0