Söndagsstek.........

........fick det bli idag till middag.
Inga har en gryta puttrande på spisen med en sådan just nu.
Den smakade ok, men inte helt perfekt. Hon kanske var lite sparsam med kryddningen tror jag.
Finns en hel del kvar, vi får se om det kanske blir repris imorron. (Men inte om maken får bestämma..........hahahaaa).
Gick en tur till postlådan och där var det "tättbefolkat" med reklam. Black week -comong up och det märks även i webmailens inbox. Tänk så mycket bra deals det finns plötsligt..........
Annars har jag stickat klart en liten tröja, som är under montering och startat ytterligare ett par fuskvantar. De sistnämnda är ämnade för ett speciellt ändamål.
Startade precis att titta på "Börje" på trean och då får man väldigt långa reklampauser på köpet.
Viss reklam blir man spyfärdigt uttråkad av, medan andra är ganska välgjorda, kul och fyndiga.
Enligt min åsikt är Coca Colas julreklam (lång rad med upplysta lastbilar) stämningsfull, oavsett om man köper Cola eller inte. Själv nöjer jag mig med att bara njuta av rekamfilmen......
Sen gillar jag även Twix-reklamen: "It doesn¨t matter if tyou choose left or right, they are both crunchy and delicious". Först tvillingar med choklad, sen där bakom två björnar som säger samma sak.........
Nu åter till sjuttiotals-nostalgin............då man höll på Brynäs.
 
Motionscykel-underhållning.......
 
Då var det serverat........
 
Gott om papper var det i lådan........
 
Sen kan man roa sig med att diska köksfläkten...........som efterrätt.
 
Fick bli eftermiddagskaffe idag (även för mig)......med en bit rulltårta från frysen.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0