Stadsresa med oförrättat ärende..........

........ i dubbel bemärkelse, kunde jag konstatera ganska omgående efter att ha klivit ur bilen.
Maken skulle vänta i bilen....... själv kom jag snabbt fram till dörren på Servicekontoret och möttes då av en lapp: "Stängt tisdag 21 november för utbildning". 
Något irriterad gick jag då raskt vidare för inköp av lite valuta, som också var planerat.
(Var i förra veckan inne på Servicekontorets hemsida och kunde då inte se någon uppgift om denna stängning) Ska man behöva kolla på morgonen samma dag, man tänkt sig ett besök, undrar jag nu lite surt.....
Fortsatte så till Jysk för att köpa en sak ur reklambladet. Trevlig expedit hämtade varan, men........
upplyste då om att priset i katalogen inte gällde förrän torsdag. (att skjuta på även det då...... för ordinarie pris 379:- är ju mycket mer än en hundring).
Hon tipsade mig då om att beställa den på click och collect på torsdag, för de hade inte så många.
Måste ju ändå göra ett nytt försök till Servicekontoret så......
Maken släppte av mig vid Dollarstore och fortsatte sen till Elgiganten för att hämta sin "click and collect"-platta (förbetald). Lunch tog vi hos Millners på hemvägen.
Sen kom det fram att maken hade paket, så jag klev av vid bagar'n medan han hämtade det.
På så vis blev det även idag onyttigt till eftermiddagskaffet.
Imorron ska jag så bli klippt ........för allra sista gången, av den frisörska som uträttat denna syssla åt mig de senaste fytio åren ...plus. Frågan uppkommer: Ska jag bli långhårig nu då? 
Vem vet..........
 
Då hugger vi in på fläsket....det är ju tisdag (hahaaa)  jag tog lite laxpudding också.
 
Dekoration på väggen i matsalen...jo vi tankade på hemväg, ingen tjej (eller nån...) på macken.
 
Liten tröja (till) klar.....för julmarknad i Stenum, lördag 2 december (10-14).
 
Onyttigheter.......delade på två, så vi fick lite av vart....... men inte för mycket. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0