Till sjukgymnast.........

....... medan snön fortsatte falla.
Maken fick gå ut och skotta, samt sopa av bilen innan jag startade resan mot Hjo strax efter tio.
Då hade snöfallet lugnat ner sig lite, från när jag drog isär periennerna nån timma tidigare.
Mera rörelser fick jag och ungefär status quo på alla de uppmätta rörelsevinklarna.
Hade även med min tens-maskin (för stimulering av musklerna med elektroder) och fick instruktioner/tips på användning för att relaxa musklerna efter belastningen av alla rörelser.
Nästa anhalt var ett besök hos syster, som alltid brukar vara lite sådär.
Jag känner mig inte särskilt välkommen, utan mer som en stor bov. Men om man har ett uppdrag att ha koll på och hjälpa till med -ekonomin, så kan ju inte alla besked vara rosenskimrande.
Då hon i februari får ålderspension, blir det ju en reducering av inkomsten att anpassa sig till.
På det örat vill hon inte höra, men jag kan ju inte trolla fram pengar.
Detta får hon nu smälta och sen börja bearbeta och sluta protestera. Förklarade att jag var lite trött på attityden och sa:"Don't shoot the messinger" ........ungefär.
 Då det inte fanns allt på shoppinglistan hos COOP i Hjo, fick det bli en avstickare till ICA i Tibro också på hemvägen.
Där fanns (förutom mat) ännu en gammal postkollega att prata med. Bytte några ord i kassakön.
Hemma var potatisen nästan klar, så vi öppnade sillburkarna och gräddfilen till dessa.
Lite som midsommarlunch.....om man bortser från det vita eländet utanför fönstret. 
Nu puttrar kalopsen på spisen........ till imorron.
 
Rostat bröd till kvällskaffet igår........
 
Är det midsommar, eller?  Nä, tyvärr bara maten som påminner om den årstiden.
 
......annars är det skitväder i största allmänhet.
 
Kalopsen kokar på.......
 
Aah.....lika bra att sticka ett par till. Det tolfte paret small på gång.........har 25 par större variant redan .......inventering igår, hahaaa.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0